Home » Garantie & Klachten

Garantie

Op verkoop van nieuwe producten geldt standaard garantietermijn van 1 jaar. Verbruiksartikelen zoals accu's, batterijen, tassen etc. hebben een garantietermijn van 6 maanden.  Bij sommige producten wijkt de garantieperiode af van deze termijn, dat zal dan bij dat product worden aangegeven.  Wat valt niet onder garantie?

  • Gebroken schermen of glas
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik
  • Vocht- of waterschade
  • Val- of stootschade

Mocht een product defect zijn bij aflevering, neem dan direct contact met ons op, dit handelen wij niet via standaard garantiebepalingen af en proberen dit waar mogelijk direct te vervangen. Meldt schade bij levering altijd binnen 5 werkdagen na ontvangst. 

Occasions

Op verkoop van 2e-hands artikelen hebben wij standaard een garantie van 3 maanden. Omdat deze producten vaak niet direct uit voorraad vervangen kunnen worden moet u hier rekening houden met een reparatie termijn van enkele weken. Mocht reparatie of een vervangend product niet mogelijk zijn dan wordt het aankoopbedrag minus bezorgkosten en evt. meegeleverde accessoires of verbruiksartikelen aan u geretourneerd. 

Fotografische films, papieren en datadragers

De garantie op films en (lichtgevoelige) papieren beperkt zich tot zichtbare schade aan gesloten verpakking. 

Garantie op digitale datadragers zoals sd-kaarten & usb sticks beperkt zich tot vervanging van het apparaat zelf in geval van fouten in fabricage.


Condities van garantieverlening

  • Mankementen moeten altijd binnen de gestelde termijnen worden gemeld
  • Reparaties geven geen algemene verlening van de garantietermijn. 
  • Bij een vervangende occasion krijgt u eenzelfde termijn van 3 maanden op het nieuwe toestel
  • U bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van een retour onder garantie
  • Minder dan 3 dode pixels op een lcd valt niet onder garantie
  • Sensor-reiniging valt niet onder garantie
  • Bewaar altijd de orderbevestiging en/of de originele bon. Zonder bewijs van aanschaf verlenen wij geen garantie. 
  • Product moet compleet geretourneerd worden 

 

Klachtenregeling

Mocht u niet tevreden zijn, of is er iets aan de hand met het product. Of kwam u er niet uit met een van onze medewerkers, stuur dan a.u.b. een E-mail naar info@fotoamericaine.nl, dan kunnen we gelijk even kijken of we alsnog samen uit kunnen komen. We zullen u een ontvangstbevestiging sturen en proberen uw mail dan zo spoedig mogelijk maar zeker binnen 14 werkdagen te beantwoorden. Mocht er meer tijd nodig zijn om uw probleem op te lossen dan laten wij u dat uiteraard ook even weten. 

Mocht u een geschil met hulp van een derde partij willen aankaarten dan staat het u als consument vrij dit via het ODR platform van de Europese Unie te doen.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL